חלוקת רכוש: כמה עקרונות

חלוקת רכוש כתוצאה מגירושין היא נושא סבוך ומעורר מחלוקת; אולי יותר מכול הנושאים האחרים בתהליך הגירושין

גירושין הם לא עניין פשוט אבל הם נעשים עוד יותר מסובכים כאשר ניגשים לדון בענייני חלוקת רכוש. מחלוקת בנושא זה של חלוקת הרכוש יכולה להביא לשליפת סכינים (מטפורית, יש לקוות על כל פנים) בין בני הזוג ולגרום למאבק מכוער וארוך. העצה הטובה ביותר לכול מי שניגש לדיוני חלוקת הרכוש היא לנהוג בקור רוח ולהשאיר את הרגש מחוץ לדיון. כמו כה הרבה עצות טובות ומועילות גם עצה זו הרבה יותר קל לתת מאשר לקבל וליישם.

חלוקת רכוש

 

מהן הלכות חלוקת הרכוש?

הלכות חלוקת הרכוש, כמו כול החוקים והתקנות הנוגעים להיבטים הכלכליים של חיינו, הן נושא סבוך ומסובך. אין דרך לחזות כיצד תתבצע חלוקת הרכוש לפני שהחל הדיון בעניין. תקצר היריעה לפרט פה את כל ההיבטים השונים שיכולים להשפיע על ההחלטה הסופית בדבר חלוקת רכוש בין בני הזוג. אפילו מועד הנישואין יכול להשפיע על ההחלטה בדבר חלוקת הרכוש – למי שמתעקש לדעת אז יש לדעת שישנו הבדל משמעותי בין זוגות שנישאו לפני שנת 1974 וזוגות שנישאו אחרי שנת 1974. כך או כך מגוון הגורמים והאלמנטים שמשפיעים על ההחלטה בדבר חלוקת הרכוש בין בני הזוג מחייבים כמעט בוודאות את שכירתו של עורך דין גירושין. ללא עזרה מקצועית ניתן בקלות ללכת לאיבוד במבוך החוקים והתקנות הנוגעים לענייני חלוקת הרכוש.

חלוקת רכוש כקלף מיקוח?

חלוקת הרכוש יכולה להיות סלע מחלוקת בפני עצמו אבל יש שמשתמשים בה גם כקלף מיקוח בנושאי מחלוקת אחרים. לעיתים שאלת המשמורת על הילדים משולבת עם הדיון בעניין חלוקת הרכוש בין בני הזוג. ישנם בני זוג שמשתמשים בקלף של חלוקת רכוש כדי לשפר את מצבם במאבקם על המשמורת החוקית של הילדים. בני זוג אחרים נוהגים בצורה הפוכה, ואולי אפילו לא ראויה, כשהם משתמשים בילדים ובמאבק על המשמורת החוקית כקלף וכאמצעי לחץ כדי לשפר את מצבם בדיונים על חלוקת רכוש בין בני הזוג. נראה שמן הראוי היה להפריד בין הדיון על חלוקת הרכוש ובין הדיון על המשמורת החוקית כדי שלא לערב מין שלא במינו. הרי לכם עוד עצה שקל לתת אבל לא תמיד קל לקבל וליישם.

דיונים על חלוקת הרכוש מן הראוי להותיר בידם של עורכי דין שמתמצאים בתחום. מי שיעדיף לנהל את הדיון על חלוקת הרכוש בין בני הזוג לבדו עלול לגלות עד מהרה שהוא הולך לאיבוד במסדרונות הנושא הסבוך. חלוקת הרכוש עוסקת בכלכלה; מי שחוסך ולא משקיע עלול למצוא את עצמו מהר מאוד בצד המפסיד.

לקבלת ייעוץ ראשוני עם עורך דין גירושין יעקב בלס צרו קשר בטלפון: 072-3931041

Save

Save

כתיבת תגובה