איך לצלוח גירושין מאוחרים בהצלחה?

גירושין אינם תהליך פשוט, בין אם הגירושין נערכים כאשר לבני הזוג אין ילדים משותפים ובין אם הגירושין נערכים כאשר ילדיהם של בני הזוג כבר מבוגרים. במאמר שלהלן, נבקש להתייחס לנושא פחות שכיח והוא "גירושים מאוחרים", כאשר גירושין נערכים לאחר שנים רבות שבהן בני הזוג קיימו מערכת יחסים זוגית. להלן, נציג מספר עצות מועילות. לפני כן, נתאר בקצרה מהם גירושין מאוחרים ומה הגורמים המביאים לקיומם, כדלקמן:

 

כמה מילים על "גירושין מאוחרים":

בשנים האחרונות חלה עלייה גדולה בגירושין מאוחרים, דהיינו, גירושין של בני זוג שחיים יחדיו למעלה מ-20 שנה ושגילם עולה על 50. הסיבות לכך מגוונות. בדרך כלל, הסיבה העיקרית לגירושין אלו היא הרצון "לשנות", להכיר "ולטעום" מעולמות אחרים. סיבה נוספת לגירושין מאוחרים היא תחושת "מיצוי". זוגות רבים בני 50 ומעלה אשר חוו הליך גירושין מאוחר, מתארים בדרך כלל סיטואציה, לפיה אחרי כל כך הרבה שנים בהן הקימו משפחה לתפארת ולאחר שהילדים כבר גדלו, הם מעוניינים לשנות את שגרת חייהם. סיבה נוספת לגירושין מאוחרים, היא העובדה שילדי בני הזוג כבר בגרו. זוגות רבים שהתגרשו לאחר שנות נישואין רבות, מספרים כי ביקשו לעשות זאת כבר שנים רבות לפני כן, אך כדי לא לפגוע בילדיהם המשותפים, נמנעו מכך.

 

עצות למתגרשים בגיל מאוחר:

לקבל ייעוץ משפטי:

העצה המועילה והחשובה ביותר, התקפה לכל סוג של גירושין, היא לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין. גירושין אינם עסק פשוט ויש מספר נושאים שיש להסדיר ולעיתים קיים צורך לפנות לערכאות. ניהול הליך גירושין אינו הליך פשוט כלל. הוא מצריך ידע, ניסיון והבנה משפטית. עצה משפטית טובה, לא תסולא בפז. לכן הדבר הראשון שיש לעשות לקראת פתיחתו של הליך גירושין, הוא לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מוסמך.

לחתור לחתימה על הסכם גירושין:

בדרך כלל, בגירושין מאוחרים, בני הזוג הם כבר אנשים מבוגרים. אין להם מאבקי משמורת על הילדים המשותפים. בנוסף, הם מבוססים כספית. עוד עניין שחשוב להזכיר כאשר מדובר בגירושין מאוחרים, הוא, כי לרוב בני הזוג בשלים ובוגרים יותר, מה שלעיתים מקל על קיום ההליך. לכן, אנו סבורים שכדאי לנצל את היתרונות הנלווים לגירושין מאוחרים, לחתור תמיד לניהול משא ומתן ולנסות לחתום על הסכם גירושין.

לקיים קשר תקין עם בן/בת הזוג:

אחת העצות החשובות ביותר שניתן לתת לבני הזוג אשר מחליטים להתגרש לאחר שנים רבות, היא: לנסות לקיים קשר תקין עם בן הזוג. אפילו אם ישנן אמוציות וכעסים מצטברים, שמירה על קשר תקין תקל עליכם במהלך הליך הגירושין ותהפוך את ההליך לקל ומהיר יותר.

לנהל הליך גישור:

בגירושין מאוחרים, ליבת המחלוקת בין בני הזוג, נסובה סביב שאלת הרכוש. לרוב, לבני הזוג יש דירה או דירות מגורים, קרן פנסיה, קרנות השתלמות ואף מוניטין עסקי. לרוב, תיווצר מחלוקת בין בני הזוג, לגבי אופן חלוקת הרכוש, שכן מדובר בגירושין שנערכים לאחר שנות נישואין רבות וקיימת הסתברות גבוהה שהשניים צברו רכוש רב. לכן, אנו סבורים כי במקרים כאלו, כדאי לבחון אפשרות להידבר באמצעות מגשר מוסמך, שהוא גם עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה. הליך גישור הוא הליך וולונטרי, שבמסגרתו בני הזוג מקיימים דו שיח בעזרת גורם שלישי, שכל תפקידו להביא את בני הזוג לידי הסכמה. הליך גישור הוא אינטימי וגם זול, לעומת הליך משפטי פורמאלי המתקיים בבית המשפט.

לנהל קשר תקין עם הילדים המשותפים:

העובדה שאתם מתגרשים, אינה אמורה להשפיע על יכולתכם כהורים. לכן, אנו סבורים כי כדאי להימנע מלערב את הילדים המשותפים יתר על המידה ועל אחת כמה וכמה לא לעודד אותם לקחת צד, שכן מדובר בצעד הרסני לתא המשפחתי, שרק עתיד לפגוע עוד יותר בבני הזוג ובילדיהם המשותפים. נציין כי ההמלצה הזו תקפה גם לנכדים, במידה וישנם.

לא לחכות עם הגירושין:

בתחילת המאמר כתבנו, כי זוגות רבים החווים גירושין מאוחרים, מספרים כי ביקשו לעשות זאת כבר מספר שנים קודם, אך נמנעו מכך כדי להימנע מפגיעה בילדים. אנו סבורים כי מדובר בטעות קשה. אם אתם חשים תסכול ומרירות במערכת היחסים, כדאי להתגרש בהקדם ולא לחיות במערכת יחסים קשה.

לייעוץ בנושא – פנו אלינו

Rate this post