דיני משפחה – למי פונים

במידה שאתם עומדים בפני גירושין ושאלת המזונות מרחפת מעל ראשיכם; כאשר ברצונכם לבנות הסכם חיים משותף ולאמץ תינוק, או יכול להיות שהגעתם לגיל שבו אתם מרגישים צורך להבטיח את עיזבונכם ולערוך צוואה… לא יודעים עם מה להתחיל או למה לשים לב בבחירת עורך דין גירושין, עורכי דין משפחה או מעמד אישי? המאמר שלפניכם יכלול טיפים ראשוניים בנושא, וכן רקע על אחת ההתמחויות היותר חשובות בעריכת דין: דיני משפחה ומעמד אישי.

טיפים לבחירת עו"ד לדיני משפחה

  • המלצה אישית – ללא שום ספק, המלצה מבן אדם הקרוב אלינו היא הדרך הטובה ביותר לבחירת עורך דין, אך גם כאן חשוב לשים לב לכמה דברים. האם אותו עורך דין מתמחה בתחום הספציפי שאותו אנו מחפשים? במקרה של דיני משפחה חשוב לוודא שאכן עורך הדין שעליו קיבלתם המלצה, יוכל לעזור גם בבעיה שלכם.
  • כדי לוודא סופית ולתת גושפנקא להחלטה שקיבלנו בשכירת עו"ד זה או אחר, אפשר לחפש את שמו באתר לשכת עורכי הדין בישראל. ברגע ששם עורך הדין שחיפשתם מופיע באתר זה, היו סמוכים ובטוחים שהוא עמד בכל הדרישות שפורטו לעיל כדי להיות עורך דין.
  • ותק עורך דין – חשוב לזכור שעו"ד דין ותיק ובעל ניסיון ומוניטין עשירים בנושא דיני משפחה, שכר טרחתו יהיה בהתאם וזמנו יהיה מוגבל. לעומתו, עורך דין צעיר יותר ופחות מוכר יהיה יותר זמין עבורכם, ניסיונו יהיה פחות עשיר אך הוא לא יהיה פחות להוט ונחוש לעשות את עבודתו על הצד הטוב ביותר. לכן, ראשית עליכם להחליט מהו התקציב שעומד לרשותכם ומה יותר חשוב עבורכם, יחס אישי וזמן שיוקדש לתיק שלכם או מוניטין ויוקרה. כאשר מדובר בעיסוק כגון דיני משפחה חשוב לזכור שהזמינות של עורך הדין היא קריטית, במיוחד כאשר מעורבים ילדים.
  • בימינו, לרוב עורכי דין המבקשים לעבוד בתחום ומחפשים לקוחות, יהיה אתר אינטרנט המציג את עצמו ו/או את המשרד אליו הוא משתייך. אתר אינטרנט הוא אופציה מצוינת בשביל הלקוח לקבלת התרשמות ראשונית אודות עורך הדין הפוטנציאלי. אתר האינטרנט של עורך הדין יכלול, בין היתר, את ניסיונו בתחום עיסוקו, וכאן ניתן להתרשם מהניסיון שהוא או משרדו רכשו בהתמחות הדרושה לנו, דיני משפחה.
  • לא פחות מכל מה שנאמר עד כה, חשובה ההרגשה שלכם עם הפרקליט. ככל הנראה תצטרכו להיפגש לא מעט עם עורך הדין שלכם וחשוב מאוד שתרגישו נוח עמו. לכן כימיה ביניכם היא מאוד חשובה, וכאן תצטרכו לסמוך על האינסטינקט שלכם. חשוב לדעת שיחסי עבודה בין עורך הדין ללקוח היא עסקה לכל דבר ועניין, ולכן עדיף שההסכמות ביניכם יהיו כתובות כדי שלא יהיה מקום לטענות משני הצדדים.

דיני משפחה בישראל

דיני משפחה הם כינוי כולל לדיני ענף משפטי שכוללים מעמד אישי (הורות, יוחסין, נישואים וגירושין) וכן זכויות וחובות הנובעים מן המעמד האישי. הנושאים בהם מטפלים עורכי דין משפחה הם רחבים, ונהוג לכלול בהם את הנושאים הבאים: גירושין, משמורת והסדרי מזונות, הסכמי ממון וגירושין, עריכת הסכמי נישואין אזרחיים וידועים בציבור, ירושות ועריכת צוואות, טיפול בייעוץ ואפוטרופסות וכן ייצוג בבתי דין
על כל הנושאים שפורטו לעיל.

דיני משפחה בישראל הם ייחודיים ונבדלים מענפי משפט אחרים. השוני נובע ממקורות הדין וערכאת השיפוט, הנקבעים בהתאם להשתייכות הדתית של המעורבים. הדין הדתי חל לגבי נישואין, גירושין מזונות והמרת דת. בנושאי אימוץ אפוטרופסות, חלוקת רכוש, צוואות וירושות – ישנה חקיקה אזרחית.

לכן כאשר אנו מבקשים לקבל ייעוץ משפטי בתחום מסוים, הכרחי לפנות לעורך דין מוסמך. בעת בחירת עורך דין אשר ייצג אותנו בסוגייה משפטית, עלינו לבחון את תחום מומחיותו, והאם תחום זה תואם את הסוגיה המשפטית הדרושה לנו. במקרה שלפנינו, עלינו לוודא שאכן יש לעורך דין שבחרנו מספיק ניסיון וידע בתחום ההתמחות של דיני משפחה, כיוון שתחום זה מאוד מורכב ובעל חשיבות מכרעת לעתידכם האישי. חשוב מאוד שעורכי הדין המייצגים אתכם לא ירכשו את ניסיונם על חשבונכם.

למידע וייעוץ בתחום – פנו אלינו

Rate this post